Obowiązki i uprawnienia Wojewódzkiego Inspektora
Do obowiązków i uprawnień Wojewódzkiego Inspektora należy w szczególności:
1) dokonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec osób zatrudnionych w urzędzie oraz realizowanie polityki personalnej;
2) prowadzenie działalności na podstawie planów rocznych;
3) reprezentowanie Skarbu Państwa w odniesieniu do mienia Wojewódzkiego Inspektoratu;
4) zapewnianie warunków w zakresie sprawnej organizacji pracy Wojewódzkiego Inspektoratu oraz jego praworządnego i efektywnego funkcjonowania;
5) ponoszenie odpowiedzialności za całość gospodarki finansowej Wojewódzkiego Inspektoratu;
6) nadzorowanie przygotowywania projektu budżetu i układu wykonawczego do budżetu Wojewódzkiego Inspektoratu;
7) realizowanie budżetu w oparciu o przepisy dotyczące jednostek budżetowych;
8) realizowanie zadań związanych z kontrolą zarządczą i zarządzaniem ryzykiem;
9) nadzorowanie realizacji spraw związanych z przyjmowaniem i rozpatrywaniem skarg, wniosków i petycji wpływających do Wojewódzkiego Inspektoratu;
10) zapewnienie ochrony informacji niejawnych oraz danych osobowych;
11) wydawanie aktów prawa wewnętrznego w zakresie organizacji i funkcjonowania Wojewódzkiego Inspektoratu;
12) zarządzanie kontroli wewnętrznych w Wojewódzkim Inspektoracie.