Naczelnik Wydziału, Kierownik Działu
Do obowiązków Naczelnika Wydziału oraz Kierownika Działu należy w szczególności:
1) koordynacja całokształtu działalności w zakresie przez siebie nadzorowanym;
2) planowanie i organizowanie pracy podległej komórki organizacyjnej;
3) zapewnienie terminowego i zgodnego z przepisami wykonywania zadań merytorycznych przypisanych danej komórce;
4) organizowanie okresowych narad roboczych poświęconych ocenie realizacji określonych zadań oraz ustalaniu kierunków, metod i form działania;
5) terminowe i rzetelne opracowywanie wymaganych sprawozdań oraz innych żądanych przez Wojewódzkiego Inspektora informacji;
6) wdrażanie nowych przepisów prawnych w zakresie swojego działania;
7) współpraca z Wydziałem Organizacji, Kadr i Szkolenia w zakresie rozpatrywania petycji wpływających do Wojewódzkiego Inspektoratu;
8) współpraca z Wydziałem Prawnym w zakresie rozpatrywania skarg i wniosków wpływających do Wojewódzkiego Inspektoratu;
9) nadzór merytoryczny nad informacjami i materiałami udostępnianymi przez podległe komórki organizacyjne w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej Wojewódzkiego Inspektoratu oraz informacjami przekazywanymi mediom;
10) prowadzenie, kontroli wewnętrznych w zakresie swojego działania;
11) nadzór nad przekazywaniem dokumentacji podległej komórki organizacyjnej do archiwum zakładowego zgodnie z instrukcją archiwalną;
12) odpowiednie zabezpieczenie powierzonego sprzętu oraz zapewnienie jego właściwej eksploatacji;
13) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Wojewódzkiego Inspektora, dotyczących działalności podległej komórki organizacyjnej;
14) zapewnienie przestrzegania przez podległych pracowników dyscypliny pracy, przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy i przepisów przeciwpożarowych oraz ochrony tajemnicy ustawowo chronionej;
15) wnioskowanie do bezpośredniego przełożonego w sprawie zatrudniania, awansowania, nagradzania i karania pracowników podległej komórki;
16) ustalanie indywidualnych zakresów czynności, uprawnień i odpowiedzialności dla podległych pracowników;
17) terminowa realizacja zadań z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, w szczególności:
a) sporządzanie opisów stanowisk pracy,
b) dokonywanie ocen okresowych,
c) sporządzanie indywidualnych programów rozwoju zawodowego.