Podstawę prawną załatwiania skarg i wniosków stanowi art. 229 pkt 7 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 poz. 256 z późn. zm.).
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46) reguluje organizację przyjmowania oraz rozpatrywania skarg i wniosków.
Skargi i wnioski dotyczące działalności lub funkcjonowania Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Warszawie oraz Delegatur WIOŚ w Ciechanowie, Mińsku Mazowieckim, Płocku, Ostrołęce i Radomiu mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpatrzenia.
Pisemnie skargi oraz wnioski, wnoszone osobiście, przyjmuje do rejestru kancelaryjnego pracownik recepcji (w holu wejściowym).
Skargi, wnioski i zażalenia przyjmowane są przez Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska lub jego Zastępców we wtorki w godzinach od 12.00 do 17.00, po wcześniejszym umówieniu telefonicznym.
Adres:
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Warszawie,
ul. Bartycka 110 A, 00-716 Warszawa
telefony:
22 651-07-07, 651-06-60 : centrala
w. 2020 : Sekretariat
fax: 22 651-06-76
e-mail: warszawa@warszawa.wios.gov.pl